Conf. univ. dr. Ramona Palos
Conf. univ. dr. Ramona Paloș este cadru didactic din 2004 în cadrul Departamentului de Psihologie al Facultății de Sociologie și Psihologie din Universitatea de Vest din Timișoara. A obținut doctoratul la Universitatea ”Al.I.Cuza” din Iași, sub coordonarea prof.univ.dr. George Văideanu, cu tema Identificarea și satisfacerea trebuințelor de învățare la persoana adultă.
Cursurile predate
• Psihologie educațională (licență)
• Psihologia învățării (licență)
• Formarea și perfecționare profesională (masterat PMPOT)
• Managementul resurselor umane (masterat PMPOT)
• Training &Development (masterat OOHP)
• Cogniție și motivație în învățare (masterat PEDCOP)
Cv formă detaliată
Cursurile predate
• Psihologie educațională (licență)
• Psihologia învățării (licență)
• Formarea și perfecționare profesională (masterat PMPOT)
• Managementul resurselor umane (masterat PMPOT)
• Training &Development (masterat OOHP)
• Cogniție și motivație în învățare (masterat PEDCOP)
Cv formă detaliată
Domenii de interes ştiinţific
Psihologie educației și cea a învățării – cum pot fi identificate stilurile de predare/învățare și proiectate experiențele de învățare în scopul stimulării inteligenței de succes la studenți.
Psihologie educației și cea a învățării – cum pot fi identificate stilurile de predare/învățare și proiectate experiențele de învățare în scopul stimulării inteligenței de succes la studenți.
Publicații
Articole ISI
• Munteanu,A., Costea,I., Paloş,R. (2011). Relationshipsbetween academic achievementandpersonalitydynamicsduringadolescence. South African Journal of Psychology, 41(4), 552-561.
• Paloș,R., Petrovici,M.C. (2014). PerceivedImportance of CommunicationSkillsandtheir Predictive Value for Academic Performance. Revista de Intervenție și Cercetare Socială/Review of Researchand Social Intervention, 46, 85-98.www.rcis.ro.
BDI
• Macsinga,I., Maricutoiu,L., Paloş,R. (2010).Application of thesuccessful intelligence theorytotheprocess of students’ examination: a preliminarystudy.Cognition, Brain, Behaviour. An Interdisciplinary Journal, 14(2), 101-119.
• Paloş,R., Maricuțoiu,L.(2013). Teaching for Successful Intelligence Questionnaire (TSI-Q) – a new instrument developed for assessingteachingstyle. Journal of EducationalSciencesandPsychology, 3(1), 159-178.
• Paloş,R.,Drobot,L.,Costea,I., Munteanu,A. (2013). Cognitive andmotivationalvariablesthatshape academic learning: A preliminarystudy. Romanian Journal of AppliedPsychology, 15(1),1-8.
• Maricuțoiu,L.P.,Paloș,R. (2014). Adaptation of theThinkingStylesInventory (TSI) within a Romanian student sample. Romanian Journal of AppliedPsychology, 16(1), 20-24.
• Paloș,R., Vîșcu,L. (2014).Anxiety, Automatic Negative Thoughts, andUnconditional Self-Acceptance in RheumatoidArthritis: A PreliminaryStudy. ISRN Rheumatology: vol. 2014, article ID 317259, http://dx.doi.org/10.1155/2014/317259
• Paloș,R., Vereș-Stancovici,V. (2016). Learning in organization. The LearningOrganization, 23(1), 2-22. http://dx.doi.org/10.1108/TLO-01-2015-0001.
CĂRŢI
• Paloş,R. (2007).Învăţarea la vârsta adultă. București: Editura Didactică şi Pedagogică. Idei Pedagogice Contemporane.
• Paloş,R. (2007).Teorii ale învăţăriişiimplicaţiile lor educaţionale. Timişoara: Editura Universităţii de Vest.
• Paloş,R., Sava,S., Ungureanu,D.(2007) (coord.). Educaţiaadulţilor–baze teoretice şi repere practice.Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R.(2009) (coord.). Abilităţi psihologice – ghid pentru profesor şi student.Timişoara: Editura Universităţii de Vest.
• Paloş,R. (2012).Teorii ale învăţăriişiimplicaţiile lor educaţionale – ediţia II-a revăzută şi adăugită. Timişoara: Editura Universităţii de Vest.
• Paloş,R. (2013).Psihologia educației între teorie și practică. București:Editura Didactică și Pedagogică. Idei Pedagogice Contemporane.
• Paloş,R. (2016 – in press).Predare pentru înțelegere și învățare. Culegere de aplicații și exerciții. București: Editura Didactică și Pedagogică. Idei Pedagogice Contemporane.
CAPITOLE CARTE
• Paloş,R. (2004).Pregătirea profesională: formare şi dezvoltare. ÎnZ.Bogathy (coord.)Manual de psihologia muncii şiorganizaţională(pp. 113-134). Iași:EdituraPolirom.
• Paloş,R. (2004).Diversitatea în organizaţii: tineri, vârstnici, femei, persoane cu nevoi speciale.ÎnZ.Bogathy (coord.), Manual de psihologia muncii şiorganizaţională(pp. 301-316). Iași:EdituraPolirom.
• Bogathy,Z.,Ilin,C.,Paloş,R.&Popescu,C. (2004).Viitorul psihologiei muncii şiorganizaţionale în perspectiva schimbărilor socio-economice-tehnologice din lumea muncii.ÎnZ.Bogathy (coord.). Manual de psihologia muncii şiorganizaţională(pp. 317-326). Iași:EdituraPolirom.
• Paloş,R. (2005).Elemente de psihologia dezvoltării copilului şi adolescentului. În I.Al.Dumitru&D.Ungureanu(coord.), Pedagogie şi elemente de Psihologia Educaţiei– pentru examenele de definitivare în învăţământşi grade didactice (pp. 36-45). București: Editura Cartea Universitară.
• Paloş,R. (2007). Activitatea de mentoringşicoaching. În Z.Bogathy (coord.). Manual de tehnici şi metode în psihologia muncii şiorganizaţionale(pp. 143-155). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2007). Contextul desfăşurăriiînvăţării. În R.Paloş,S.Sava&D.Ungureanu (coord.), Educaţiaadulţilor – baze teoretice şi repere practice(pp. 129-140). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2007). Evaluarea nevoilor de învăţare-formare. În R.Paloş,S.Sava&D.Ungureanu (coord.), Educaţiaadulţilor – baze teoretice şi repere practice (pp. 267-282). Iași: Editura Polirom
• Paloş,R. (2007). Învăţare la locul de muncă şiînvăţareorganizaţională. În R.Paloş, S.Sava&D.Ungureanu (coord.), Educaţiaadulţilor – baze teoretice şi repere practice (pp. 311-320). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2007).Formarea continuă şieducaţiaadulţilor. În L.Drobot (coord.), Precepte de educaţieşcolară(pp. 148-160). București: Editura Didactică şi Pedagogică, R.A.
• Paloş,R. (2008). Rolul mentoring-ului în dezvoltarea carierei. În E.Avram&C.L.Cooper, Tendinţe actuale în Psihologia Organizaţional-Managerială(pp. 787-810). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2008). Eficientizarea activităţii în mediul academic – citirea bibliografiei, luarea de notiţeşi pregătirea pentru examen. În Z.Bogathy&C.Sulea, Manual de tehnici şiabilităţi academice(pp. 29-50). Timișoara: Editura Universităţi de Vest.
• Paloş,R. (2009). Cunoaşterea de sine şicunoaşterea celuilalt. ÎnPaloş,R. (coord.),Abilităţi psihologice – ghid pentru profesor şi student(pp. 17-51). Timișoara: Editura Universităţii de Vest.
Articole ISI
• Munteanu,A., Costea,I., Paloş,R. (2011). Relationshipsbetween academic achievementandpersonalitydynamicsduringadolescence. South African Journal of Psychology, 41(4), 552-561.
• Paloș,R., Petrovici,M.C. (2014). PerceivedImportance of CommunicationSkillsandtheir Predictive Value for Academic Performance. Revista de Intervenție și Cercetare Socială/Review of Researchand Social Intervention, 46, 85-98.www.rcis.ro.
BDI
• Macsinga,I., Maricutoiu,L., Paloş,R. (2010).Application of thesuccessful intelligence theorytotheprocess of students’ examination: a preliminarystudy.Cognition, Brain, Behaviour. An Interdisciplinary Journal, 14(2), 101-119.
• Paloş,R., Maricuțoiu,L.(2013). Teaching for Successful Intelligence Questionnaire (TSI-Q) – a new instrument developed for assessingteachingstyle. Journal of EducationalSciencesandPsychology, 3(1), 159-178.
• Paloş,R.,Drobot,L.,Costea,I., Munteanu,A. (2013). Cognitive andmotivationalvariablesthatshape academic learning: A preliminarystudy. Romanian Journal of AppliedPsychology, 15(1),1-8.
• Maricuțoiu,L.P.,Paloș,R. (2014). Adaptation of theThinkingStylesInventory (TSI) within a Romanian student sample. Romanian Journal of AppliedPsychology, 16(1), 20-24.
• Paloș,R., Vîșcu,L. (2014).Anxiety, Automatic Negative Thoughts, andUnconditional Self-Acceptance in RheumatoidArthritis: A PreliminaryStudy. ISRN Rheumatology: vol. 2014, article ID 317259, http://dx.doi.org/10.1155/2014/317259
• Paloș,R., Vereș-Stancovici,V. (2016). Learning in organization. The LearningOrganization, 23(1), 2-22. http://dx.doi.org/10.1108/TLO-01-2015-0001.
CĂRŢI
• Paloş,R. (2007).Învăţarea la vârsta adultă. București: Editura Didactică şi Pedagogică. Idei Pedagogice Contemporane.
• Paloş,R. (2007).Teorii ale învăţăriişiimplicaţiile lor educaţionale. Timişoara: Editura Universităţii de Vest.
• Paloş,R., Sava,S., Ungureanu,D.(2007) (coord.). Educaţiaadulţilor–baze teoretice şi repere practice.Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R.(2009) (coord.). Abilităţi psihologice – ghid pentru profesor şi student.Timişoara: Editura Universităţii de Vest.
• Paloş,R. (2012).Teorii ale învăţăriişiimplicaţiile lor educaţionale – ediţia II-a revăzută şi adăugită. Timişoara: Editura Universităţii de Vest.
• Paloş,R. (2013).Psihologia educației între teorie și practică. București:Editura Didactică și Pedagogică. Idei Pedagogice Contemporane.
• Paloş,R. (2016 – in press).Predare pentru înțelegere și învățare. Culegere de aplicații și exerciții. București: Editura Didactică și Pedagogică. Idei Pedagogice Contemporane.
CAPITOLE CARTE
• Paloş,R. (2004).Pregătirea profesională: formare şi dezvoltare. ÎnZ.Bogathy (coord.)Manual de psihologia muncii şiorganizaţională(pp. 113-134). Iași:EdituraPolirom.
• Paloş,R. (2004).Diversitatea în organizaţii: tineri, vârstnici, femei, persoane cu nevoi speciale.ÎnZ.Bogathy (coord.), Manual de psihologia muncii şiorganizaţională(pp. 301-316). Iași:EdituraPolirom.
• Bogathy,Z.,Ilin,C.,Paloş,R.&Popescu,C. (2004).Viitorul psihologiei muncii şiorganizaţionale în perspectiva schimbărilor socio-economice-tehnologice din lumea muncii.ÎnZ.Bogathy (coord.). Manual de psihologia muncii şiorganizaţională(pp. 317-326). Iași:EdituraPolirom.
• Paloş,R. (2005).Elemente de psihologia dezvoltării copilului şi adolescentului. În I.Al.Dumitru&D.Ungureanu(coord.), Pedagogie şi elemente de Psihologia Educaţiei– pentru examenele de definitivare în învăţământşi grade didactice (pp. 36-45). București: Editura Cartea Universitară.
• Paloş,R. (2007). Activitatea de mentoringşicoaching. În Z.Bogathy (coord.). Manual de tehnici şi metode în psihologia muncii şiorganizaţionale(pp. 143-155). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2007). Contextul desfăşurăriiînvăţării. În R.Paloş,S.Sava&D.Ungureanu (coord.), Educaţiaadulţilor – baze teoretice şi repere practice(pp. 129-140). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2007). Evaluarea nevoilor de învăţare-formare. În R.Paloş,S.Sava&D.Ungureanu (coord.), Educaţiaadulţilor – baze teoretice şi repere practice (pp. 267-282). Iași: Editura Polirom
• Paloş,R. (2007). Învăţare la locul de muncă şiînvăţareorganizaţională. În R.Paloş, S.Sava&D.Ungureanu (coord.), Educaţiaadulţilor – baze teoretice şi repere practice (pp. 311-320). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2007).Formarea continuă şieducaţiaadulţilor. În L.Drobot (coord.), Precepte de educaţieşcolară(pp. 148-160). București: Editura Didactică şi Pedagogică, R.A.
• Paloş,R. (2008). Rolul mentoring-ului în dezvoltarea carierei. În E.Avram&C.L.Cooper, Tendinţe actuale în Psihologia Organizaţional-Managerială(pp. 787-810). Iași: Editura Polirom.
• Paloş,R. (2008). Eficientizarea activităţii în mediul academic – citirea bibliografiei, luarea de notiţeşi pregătirea pentru examen. În Z.Bogathy&C.Sulea, Manual de tehnici şiabilităţi academice(pp. 29-50). Timișoara: Editura Universităţi de Vest.
• Paloş,R. (2009). Cunoaşterea de sine şicunoaşterea celuilalt. ÎnPaloş,R. (coord.),Abilităţi psihologice – ghid pentru profesor şi student(pp. 17-51). Timișoara: Editura Universităţii de Vest.
Premii
Contact
Birou: 233 (UVT)
E-mail: ramona.palos@e-uvt.ro
Birou: 233 (UVT)
E-mail: ramona.palos@e-uvt.ro