Conf. univ. dr. Dincă Melinda
Conferențiar univ. dr. Melinda Dincă este este sociolog, cercetător și cadru didactic la Departamentul de Sociologie.
Activitate didactică - Cursuri: Politici sociale, Sociologia identității, Tehnici sociometrice în construirea echipelor de muncă – pentru studenții de la programele de studiu ale Departamentului de Sociologie, Universitatea de Vest din Timișoara Coordonează activități internaționale de învățare și dezvoltare a competențelor transversale și profesionale: International Summer School in Social Anthropology UniFR-UVT – ISSSA – pentru studenți de la Universitatea de Vest din Timișoara (România) și Université de Fribourg (Elveția) Classroom Laboratory NTNU-UVT Joint Course – pentru studenți de la Universitatea de Vest din Timișoara (România) și Norwegian University of Science and Technology (Norvegia) Mobilități de predare: University of Zadar, Croatia (2021); Klaipeda University, Lithuania (2019); Latvia University of Life Sciences and Technology, Latvia (2018, 2016); Çanakkale University, Turkey (2017); Aristotle University of Thessaloniki, Greece (2015); University of Ghent, Belgium (2014); Université de Fribourg, Switzerland (ISSSA: 2012-2019); Universidade da Coruña, Spain (2010)
Activitate didactică - Cursuri: Politici sociale, Sociologia identității, Tehnici sociometrice în construirea echipelor de muncă – pentru studenții de la programele de studiu ale Departamentului de Sociologie, Universitatea de Vest din Timișoara Coordonează activități internaționale de învățare și dezvoltare a competențelor transversale și profesionale: International Summer School in Social Anthropology UniFR-UVT – ISSSA – pentru studenți de la Universitatea de Vest din Timișoara (România) și Université de Fribourg (Elveția) Classroom Laboratory NTNU-UVT Joint Course – pentru studenți de la Universitatea de Vest din Timișoara (România) și Norwegian University of Science and Technology (Norvegia) Mobilități de predare: University of Zadar, Croatia (2021); Klaipeda University, Lithuania (2019); Latvia University of Life Sciences and Technology, Latvia (2018, 2016); Çanakkale University, Turkey (2017); Aristotle University of Thessaloniki, Greece (2015); University of Ghent, Belgium (2014); Université de Fribourg, Switzerland (ISSSA: 2012-2019); Universidade da Coruña, Spain (2010)
Domenii de interes ştiinţific
Politici sociale Identitate socială Sociometrie și procese de grup Învățarea bazată pe expriența de echipă în clase virtuale
Politici sociale Identitate socială Sociometrie și procese de grup Învățarea bazată pe expriența de echipă în clase virtuale
Publicații
1. Dinca M, 2021. Gender-Sensitive Empirical Research Insights. In Lustenberger S, Hovhannisyan S, Boscoboinik A, Shahnazaryan G (Eds), Gender in Research and Politics. Developments, Intersections and Perspectives, Zürich: LIT Verlag, https://www.lit-verlag.de/isbn/978-3-643-80364-1?c=6817 2. Dincă M, Luștrea A, Onițiu A, Crașovan M, Berge T. 2021. The Effects of Disciplinary Composition on Virtual Learning Group Process Dynamics: Students’ Perspectives, Sustainability Special Issue "Advanced Research and Innovation on Technology-Enhanced and Online Learning: Sustainable Education and Learning for All", Vol. 13, no. 15, 8493, https://doi.org/10.3390/su13158493 3. Berge T (coordinator), Dincă M, Crașovan M, Luștrea A, Onițiu A, Fyhn H, Røyrvik J, Thomassen M, Ravn M, Tvedt G (authors), 2020. Classroom Laboratory Reader, Craiova: Sitech, https://ClassroomLab.uvt.ro/pages/outputs.html 4. Dincă M, Lucheș D, 2018. Work Integration of the Roma: Between Family and Labor Market, Sustainability, Vol. 10, Issue 5, 1495, https://doi.org/10.3390/su10051495 5. Lazăr T A, Dincă M, 2019. Chapter 11. The Integrated Approach in Practice: A Framework for Roma Work Inclusion. Case Studies from Romania, In Fylling I, Baciu E L, Paulsen Breimo J I (Eds.) 2019. EU Social Inclusion Policies in Post-Socialist Countries. Top-Down and Bottom-Up Perspectives on Implementation, London: Routledge, https://www.taylorfrancis.com/books/9780429434549 6. Onițiu A, Dincă M, Lucheș D, 2019. The Autistic Spectrum Disorder and the Quality of Life. Researches, Instruments, Results, In Al Ghazi L, Zappaterra T (Eds.), Perspectives on Autistic Spectrum Disorder, Pisa: Edizioni ETS, 129-150, https://clinica.uvt.ro/wp-content/uploads/2014/07/AlGhazi-Zappaterra_IIbozza.pdf 7. Dincă M, Lucheș D, 2016. The Role of Non-Formal Education in the Ethnic Minorities Social Identity Construction. Case study: Tatar and Turks Ethnics from Romania, CESC 2015: Communication Today: An Overview from Online Journalism to Applied Philosophy, Vol. 4, Budapest: Trivent, 197-209 8. Baciu L, Dincă M, Lazăr T, Sandvin I T, 2016. Exploring the social relations of Roma employability: The case of rural segregated communities in Romania, Journal of Comparative Social Work, 2016/1, http://journal.uia.no/index.php/JCSW/article/view/363 9. Preda S, Cupcea A, Dincă M, Marin M, 2015. Cultural Heritage and Identity Dynamics in the Turkish-Tatar Community from Dobruja Romania, Timișoara: Editura de Vest, https://www.edituradevest.ro/cultural-heritage-and-identity-dynamics-in-the-turkish-tatar-community-from-dobruja-romania-2015/ 10. Dincă M, Baciu L, Lazăr T, 2015. Colaborarea public – privat în dezvoltarea serviciilor de asistență pentru (re)integrarea socio-profesională a categoriilor dezavantajate pe piața muncii, București: Pro Universitaria, http://www.prouniversitaria.ro/carte/colaborarea-public-privat 11. Lazăr T, Dincă M, Ungureanu R, 2015. Roma Social Integration Policies After a Quarter of a Century of Post-Communism in Romania, Social Work Review, vol. I/2015, Iași: Polirom, http://www.swreview.ro/index.pl/roma_social_integration_policies_after_a_quarter_of_a_century_of_post-communism_in_romania 12. Dincă M, 2014. Postsocialist Views on Gypsyness. The Case of Roma Communities in Romania, In C. Giordano, F. Ruegg, Andrea Boscoboinik (Eds.), Does East Go West? Anthropological Pathways Through Postsocialism, Berlin: LIT Verlag, 183-196, http://www.worldcat.org/title/does-east-go-west-anthropological-pathways-through-postsocialism/oclc/864358795 Nadolu B, Lucheș D, Dincă M, 2011. The Patterns of Depopulation in Timișoara – research note, Sociologie Românească, vol. IX, nr. 3/2011, Iași: Editura Institutului European, http://www.arsociologie.ro/ro/sociologieromaneasca/arhiva 13. Dincă M, 2011, Local project impact assesment, Localities where a School and Community Type Programme was not implemented: Obreja, In Ionescu Denisa, Popescu Raluca (Coord.) School and Community. Model of Intervention in the communities with children left behind, București: Fundația Soros România, https://issuu.com/fundatiasoros/docs/ro_299_ghid_educational 14. Dincă M, 2010. Studii de caz 2008: Măldărești, Târgu Cărbunești, Studii de caz 2009: Brusturi, Gruia, In A. Toth, C. Dărășteanu, Daniela Tarnovschi (Coord.), Autoritățile locale față în față cu fondurile europene, București: Fundația Soros România, https://issuu.com/fundatiasoros/docs/fonduri_europene_studiu_fundatia_soros 15. Dincă M, 2011. Reasons and Premises of Shrinkage in Timisoara – research note, Journal of Social Research and Policy, Vol. 1, Issue 1, July 2010, 2067-9861, 167-172, http://www.jsrp.ro/content/JSRP_No-1_DINCA 16. Dincă M, Ceaușescu A, 2010. Implications of Migration Flows on the Community Life of a Romanian Village. A Case Study of Biled, Timiș County, Romania, Ethnologia Balkanica, Journal for Southeastern European Anthropology, Vol. 14/2010, Berlin: LIT Verlag, 247–265, https://www.ekwee.uni-muenchen.de/publikationen/ethnobalk/volume14/index.html 17. Dincă M, 2009. Cine mi-s io? Sau despre identitatea socială din comunitățile sătești bănățene. Timișoara: Editura Universității de Vest, http://worldcat.org/identities/viaf-1150868100022071758/ 18. Dincă M, Țâru L, 2008. Regional and Ethnic Identity in the Rural Area of Timiș County, Romania, Ethnologia Balkanica, Journal for Southeast European Anthropology, Vol. 12/2008 Berlin: LIT Verlag, 123-135, https://www.ekwee.uni-muenchen.de/publikationen/ethnobalk/volume12/index.html 19. Dincă M, 2008. Sociologia identităţii. Sau despre identitatea socială și socialul identităţii, Timișoara: Editura Universităţii de Vest, http://worldcat.org/identities/lccn-nb2018012887/ 20. Dincă M, 2008. Romii ursari din Geoagiu, In Voicu Mălina, Tufiș C. D. (Coord.), Romii – povești de viață, București: Fundației Soros România, 83-102, https://www.academia.edu/3844430/Romii_-_Povești_de_viață 21. Dincă M, 2007. Testul Cine ești dumneata? Autodefiniri și hetero-identificări ale sătenilor bănăţeni, În Volumul Colocviului Internaţional de Știinţe Sociale ACUM 2007, Brașov: Editura Universităţii Transilvania din Brașov, 426-432, https://www.unitbv.ro/documente/editura/Edituri_CNCSIS.pdf 22. Zamfir C, Stoica L G, Stănculescu M S (Coord.), Neamțu N, Toth C, Briciu C, Stănescu S, Mihai A, Grigoraș V, Constantinescu M, Cace S, Dincă M, Buțiu C A, 2007. Proiectarea dezvoltării sociale. Ghid metodologic, Editura Universității din București, http://uadventus.ro/documente/Ghid_Metodologic.pdf 23. Dincă M, 2006. Zerind, la frontiera de vest a României, In B. Voicu, Mălina Voicu (Coord.), Satul românesc pe drumul către Europa, Colecţia: Sociologie. Antropologie. Cercetări și eseuri, Iași: Polirom, 135-159 24. Dincă M, 2005. Social identity construction. Ethnic and regional self- and hetero-identifications in rural communities of Timis county, Romania, In Rusu H., Voicu B. (Eds.), Perspectives on the European PostCommunist Societies, Sibiu: Psihomedia Publishing House, 143-152, https://www.academia.edu/1388364/Horaţiu_Rusu_Bogdan_Voicu._eds._2005._Perspectives_on_the_European_postcommunist_societies_Sibiu_Psihomedia
1. Dinca M, 2021. Gender-Sensitive Empirical Research Insights. In Lustenberger S, Hovhannisyan S, Boscoboinik A, Shahnazaryan G (Eds), Gender in Research and Politics. Developments, Intersections and Perspectives, Zürich: LIT Verlag, https://www.lit-verlag.de/isbn/978-3-643-80364-1?c=6817 2. Dincă M, Luștrea A, Onițiu A, Crașovan M, Berge T. 2021. The Effects of Disciplinary Composition on Virtual Learning Group Process Dynamics: Students’ Perspectives, Sustainability Special Issue "Advanced Research and Innovation on Technology-Enhanced and Online Learning: Sustainable Education and Learning for All", Vol. 13, no. 15, 8493, https://doi.org/10.3390/su13158493 3. Berge T (coordinator), Dincă M, Crașovan M, Luștrea A, Onițiu A, Fyhn H, Røyrvik J, Thomassen M, Ravn M, Tvedt G (authors), 2020. Classroom Laboratory Reader, Craiova: Sitech, https://ClassroomLab.uvt.ro/pages/outputs.html 4. Dincă M, Lucheș D, 2018. Work Integration of the Roma: Between Family and Labor Market, Sustainability, Vol. 10, Issue 5, 1495, https://doi.org/10.3390/su10051495 5. Lazăr T A, Dincă M, 2019. Chapter 11. The Integrated Approach in Practice: A Framework for Roma Work Inclusion. Case Studies from Romania, In Fylling I, Baciu E L, Paulsen Breimo J I (Eds.) 2019. EU Social Inclusion Policies in Post-Socialist Countries. Top-Down and Bottom-Up Perspectives on Implementation, London: Routledge, https://www.taylorfrancis.com/books/9780429434549 6. Onițiu A, Dincă M, Lucheș D, 2019. The Autistic Spectrum Disorder and the Quality of Life. Researches, Instruments, Results, In Al Ghazi L, Zappaterra T (Eds.), Perspectives on Autistic Spectrum Disorder, Pisa: Edizioni ETS, 129-150, https://clinica.uvt.ro/wp-content/uploads/2014/07/AlGhazi-Zappaterra_IIbozza.pdf 7. Dincă M, Lucheș D, 2016. The Role of Non-Formal Education in the Ethnic Minorities Social Identity Construction. Case study: Tatar and Turks Ethnics from Romania, CESC 2015: Communication Today: An Overview from Online Journalism to Applied Philosophy, Vol. 4, Budapest: Trivent, 197-209 8. Baciu L, Dincă M, Lazăr T, Sandvin I T, 2016. Exploring the social relations of Roma employability: The case of rural segregated communities in Romania, Journal of Comparative Social Work, 2016/1, http://journal.uia.no/index.php/JCSW/article/view/363 9. Preda S, Cupcea A, Dincă M, Marin M, 2015. Cultural Heritage and Identity Dynamics in the Turkish-Tatar Community from Dobruja Romania, Timișoara: Editura de Vest, https://www.edituradevest.ro/cultural-heritage-and-identity-dynamics-in-the-turkish-tatar-community-from-dobruja-romania-2015/ 10. Dincă M, Baciu L, Lazăr T, 2015. Colaborarea public – privat în dezvoltarea serviciilor de asistență pentru (re)integrarea socio-profesională a categoriilor dezavantajate pe piața muncii, București: Pro Universitaria, http://www.prouniversitaria.ro/carte/colaborarea-public-privat 11. Lazăr T, Dincă M, Ungureanu R, 2015. Roma Social Integration Policies After a Quarter of a Century of Post-Communism in Romania, Social Work Review, vol. I/2015, Iași: Polirom, http://www.swreview.ro/index.pl/roma_social_integration_policies_after_a_quarter_of_a_century_of_post-communism_in_romania 12. Dincă M, 2014. Postsocialist Views on Gypsyness. The Case of Roma Communities in Romania, In C. Giordano, F. Ruegg, Andrea Boscoboinik (Eds.), Does East Go West? Anthropological Pathways Through Postsocialism, Berlin: LIT Verlag, 183-196, http://www.worldcat.org/title/does-east-go-west-anthropological-pathways-through-postsocialism/oclc/864358795 Nadolu B, Lucheș D, Dincă M, 2011. The Patterns of Depopulation in Timișoara – research note, Sociologie Românească, vol. IX, nr. 3/2011, Iași: Editura Institutului European, http://www.arsociologie.ro/ro/sociologieromaneasca/arhiva 13. Dincă M, 2011, Local project impact assesment, Localities where a School and Community Type Programme was not implemented: Obreja, In Ionescu Denisa, Popescu Raluca (Coord.) School and Community. Model of Intervention in the communities with children left behind, București: Fundația Soros România, https://issuu.com/fundatiasoros/docs/ro_299_ghid_educational 14. Dincă M, 2010. Studii de caz 2008: Măldărești, Târgu Cărbunești, Studii de caz 2009: Brusturi, Gruia, In A. Toth, C. Dărășteanu, Daniela Tarnovschi (Coord.), Autoritățile locale față în față cu fondurile europene, București: Fundația Soros România, https://issuu.com/fundatiasoros/docs/fonduri_europene_studiu_fundatia_soros 15. Dincă M, 2011. Reasons and Premises of Shrinkage in Timisoara – research note, Journal of Social Research and Policy, Vol. 1, Issue 1, July 2010, 2067-9861, 167-172, http://www.jsrp.ro/content/JSRP_No-1_DINCA 16. Dincă M, Ceaușescu A, 2010. Implications of Migration Flows on the Community Life of a Romanian Village. A Case Study of Biled, Timiș County, Romania, Ethnologia Balkanica, Journal for Southeastern European Anthropology, Vol. 14/2010, Berlin: LIT Verlag, 247–265, https://www.ekwee.uni-muenchen.de/publikationen/ethnobalk/volume14/index.html 17. Dincă M, 2009. Cine mi-s io? Sau despre identitatea socială din comunitățile sătești bănățene. Timișoara: Editura Universității de Vest, http://worldcat.org/identities/viaf-1150868100022071758/ 18. Dincă M, Țâru L, 2008. Regional and Ethnic Identity in the Rural Area of Timiș County, Romania, Ethnologia Balkanica, Journal for Southeast European Anthropology, Vol. 12/2008 Berlin: LIT Verlag, 123-135, https://www.ekwee.uni-muenchen.de/publikationen/ethnobalk/volume12/index.html 19. Dincă M, 2008. Sociologia identităţii. Sau despre identitatea socială și socialul identităţii, Timișoara: Editura Universităţii de Vest, http://worldcat.org/identities/lccn-nb2018012887/ 20. Dincă M, 2008. Romii ursari din Geoagiu, In Voicu Mălina, Tufiș C. D. (Coord.), Romii – povești de viață, București: Fundației Soros România, 83-102, https://www.academia.edu/3844430/Romii_-_Povești_de_viață 21. Dincă M, 2007. Testul Cine ești dumneata? Autodefiniri și hetero-identificări ale sătenilor bănăţeni, În Volumul Colocviului Internaţional de Știinţe Sociale ACUM 2007, Brașov: Editura Universităţii Transilvania din Brașov, 426-432, https://www.unitbv.ro/documente/editura/Edituri_CNCSIS.pdf 22. Zamfir C, Stoica L G, Stănculescu M S (Coord.), Neamțu N, Toth C, Briciu C, Stănescu S, Mihai A, Grigoraș V, Constantinescu M, Cace S, Dincă M, Buțiu C A, 2007. Proiectarea dezvoltării sociale. Ghid metodologic, Editura Universității din București, http://uadventus.ro/documente/Ghid_Metodologic.pdf 23. Dincă M, 2006. Zerind, la frontiera de vest a României, In B. Voicu, Mălina Voicu (Coord.), Satul românesc pe drumul către Europa, Colecţia: Sociologie. Antropologie. Cercetări și eseuri, Iași: Polirom, 135-159 24. Dincă M, 2005. Social identity construction. Ethnic and regional self- and hetero-identifications in rural communities of Timis county, Romania, In Rusu H., Voicu B. (Eds.), Perspectives on the European PostCommunist Societies, Sibiu: Psihomedia Publishing House, 143-152, https://www.academia.edu/1388364/Horaţiu_Rusu_Bogdan_Voicu._eds._2005._Perspectives_on_the_European_postcommunist_societies_Sibiu_Psihomedia
Premii
Profesor Bologna 2017, distincție acordată de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România ANOSR pentru performanță didactică
Profesor Bologna 2017, distincție acordată de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România ANOSR pentru performanță didactică
Contact
Birou: 318 (UVT)
E-mail: melinda.dinca@e-uvt.ro
Birou: 318 (UVT)
E-mail: melinda.dinca@e-uvt.ro