Prof. univ. dr. Mona Vintila
Este doctor în medicina, este profesor titular în Departamentul de Psihologie. La nivel de licența susține cursurile de: Neuropsihologie, Genetica comportamentului uman, Psihosexologie și Psihologia Familiei. Prof Vintila este directorul Programului masteral intitulat Psihologie clinica și Psihoterapie de la Universitatea de Vest din Timisoara, unde susține cursurile de: Consiliere psihologica, psihoterapie individuala și de cuplu și psihofarmacologie. De asemenea, este coordonator de doctorat în cadrul Școlii Doctorale de psihologie, în domeniul psihologiei sanatatii, cu interese speciale în terapia familiala sistemica, boli cronice, imagine corporala, dependențe și suicid. A participat activ și a coordonat mai multe proiecte europene la nivel național și internațional. Domeniile ei de interes sunt în domeniul psihologiei sanatații și terapiei familiale sistemice.
Directii de cercetare:
- Copingul diadic în bolile cronice (diabet zaharat, boli de inima, cancer, tuberculoza, artrita reumatoida, etc.);
- Efectul bolii copilului (diabet zaharat de tip I, cancer, etc.) asupra cuplului parental si a relatiilor de familie;
- Efectul evenimentelor fiziologice (sarcina, menopauza etc.) sau patologice (sterilitate, accidente etc.) asupra relatiilor de cuplu;
- Relatia dintre mass-media moderna, imaginea corporala și tulburarile de alimentație;
- Asocierea dintre dependenta de Internet, satisfacția sexuala și relațiile de familie;
- Programe de intervenție bazate pe terapia familiala sistemica pentru îmbunatațirea calitații
vietii membrilor familiei, reducerea nivelului de stres, îmbunatațirea tehnicilor de
comunicare familiala si mecanismelor de adaptare în situațiile cu care se confrunta.
CV complet
Domenii de interes ştiinţific
Domeniile de interes sunt: psihologia sănătății, psihosexologie și psihoterapie sistemică de familie și cuplu.
Direcții de cercetare:
- Efectul unei boli cronice (diabet zaharat, boli cardiace, cancer, tuberculoză, artrită reumatoidă etc.) a unui partener asupra celuilalt membru din cuplu și a familiei; - Efectul bolii copilului (diabet zaharat de tip I, cancer etc.) asupra cuplului parental și a relațiilor de familie;
- Efectul unor evenimente fiziologice (sarcină, menopauză etc.) sau patologice (sterilitate, accidente etc.) asupra relațiilor de cuplu;
- Programe de intervenție bazate pe terapie familială sistemică pentru a îmbunătăți calitatea vieții tuturor membrilor de familie, a reduce nivelul stresului, a îmbunătăți tehnicile de comunicare intrafamilială și mecanismele de coping în situația cu care se confruntă.
Domeniile de interes sunt: psihologia sănătății, psihosexologie și psihoterapie sistemică de familie și cuplu.
Direcții de cercetare:
- Efectul unei boli cronice (diabet zaharat, boli cardiace, cancer, tuberculoză, artrită reumatoidă etc.) a unui partener asupra celuilalt membru din cuplu și a familiei; - Efectul bolii copilului (diabet zaharat de tip I, cancer etc.) asupra cuplului parental și a relațiilor de familie;
- Efectul unor evenimente fiziologice (sarcină, menopauză etc.) sau patologice (sterilitate, accidente etc.) asupra relațiilor de cuplu;
- Programe de intervenție bazate pe terapie familială sistemică pentru a îmbunătăți calitatea vieții tuturor membrilor de familie, a reduce nivelul stresului, a îmbunătăți tehnicile de comunicare intrafamilială și mecanismele de coping în situația cu care se confruntă.
Publicații
Articole ISI
1. Voracek, M., Loibl, L. M., Swami, V., Vintila, M., Kölves, K., Sinniah, D., Pillai, S. K., Subramaniam, P., Sonneck, G., Furnham, A., &Lester, D. The Beliefs in theInheritance of RiskFactors for Suicide Scale (BIRFSS): Cross-cultural validation in Estonia, Malaysia, Romania, the UK, andthe USA. Suicide and Life-ThreateningBehavior, Vol 38, nr. 6., IDS Number: 394BS, ISSN: 0363-0234.
2. Voracek, M., Vintilă, M., Fisher, M., Yip, P., (2002), Evidence for Lack of Change in Seasonality of Suicide fromTimişCounty, Romania, Perceptual and Motor Skills, 94, 1071 – 1078.
3. Voracek, M., Vintila, M, Muranyi, D. (2007), A further test of theFinno-Ungrian Suicide Hypothesis: Correspondence of county suicide rates in Romania andpopulationproportion of ethnicHungarians. Perceptual and Motor Skills, 105, 1209-1222.
4. Voracek, M., Vintila, M., Rancans, E., Fisher, ML (2004), Anticipation of total solar eclipse and suicide incidence, PsychiatriaDanubina, 16, 157-159.
5. Bucur, V.M., Goian, C., Vintila, M. (2012) Analysis of terminologyusage for Roma peopleamong Social Workprofessionals in Romania, Social ResearchReports, Issue 22/2012, pp 5-27.
6. Boţiu, V., Vintilă, M., (1999), Developmentalandclinico-therapeuticalaspects of Salmonella infection at thenewborn, Womens’sHealth in the 2000 – fromReproductiontoMenopause, pp. 291-294.
7. Vintilă, M., Boţiu, V., (1999), Schoolcompetence of prematurelyborn children, Womens’sHealth in the 2000 – fromReproductiontoMenopause, pp. 295-298.
8. Vintilă Mona, (2001), Growthparameters at birthand in thepresent as influencingfactors of the adult healthattitude of prematurelyborninfants, Perinatology, vol1 and 2, pp. 657-661.
9. Eglīte, A., Vintila, M., Grīnfelde, A., Kantike, I., (2009), Healthy Lifestyle in theElderly'sView in Romania andLatvia, Economic Science for Rural Development Conference Proceedings; 2009, Issue 19, p97-102.
10. Goian, C., Vintilă, M., (2010), Migration as a cause of communicationproblems in adolescents, The 12th BiennialConferences of the European Association for theResearch on adolescents, Vilnius, Lithuania, May 12-15, Medimond International Proceedings, pp.161-167.
11. Vintilă, M., Goian, C., (2010), Communicationstylesandtheir impact on dimension of couplerelationshipamongadolescents, The 12th BiennialConferences of the European Association for theResearch on adolescents, Vilnius, Lithuania, May 12-15, Medimond International Proceedings, pp 209-216.
12. Goian, C., Vintila, M., Pantelie, R., Istrat, D., Kuglis, A., Communicationresourcestoimproveeatingpatterns in rural areas, Economic Science for Rural Development, Nr.21, 2010, pag.68-74, ISSN 1691-3078.
13. Vintila, M., Goian, C., Istrat, D., (2011) Comparative Analysis of Stress in Womenfrom Rural and Urban Areas, Economic Science For Rural Development: ResourcesAndEducation, Issue: 25, Pages: 245-250.
14. Vintila, M., Istrat, D., (2014), ImprovingtheSkills For TrueWellbeing of Adult EducatorsandLearners, Procedia-Social andBehavioralSciences Journal, Volume 142, pp. 610-615.
15. Mona Vintilă, Sorin D. Vintilă, Analysis of StressSources in EducationProfessionals in the University Environmentfrom Romania comparedtoother European Countries, la CESC 2015: 2nd International Conference on CommicationandEducation in Knowledge Society 5-7 November 2015, Timisoara, Romania (înaintată sub tipărire).
BDI
1. Mona Vintilă, Particularităţile de percepţie ale stării de sănătate fizică proprie la subiecţiinăscuţi prematur, în Revista de psihologie aplicată, Timişoara, Editura Eurostampa, anul 3, nr. 1 / 2000.
2. Mona Vintilă, Congresul mondial de medicină perinatală, ediţia a V-a, Barcelona, 2001, în Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Eurostampa, anul 3, nr. 4/ 2001.
3. Mona Vintilă, Menopauseand Sex-life, în Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Universităţii de Vest, 2008, nr.1-2, pp. 9-16.
4. Mona Vintilă, Monica Martin, Implicaţiileanxietăţiişi depresiei în cancerul mamar cu consecinţe asupra calităţiivieţii, în Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Universităţii de Vest, 2008, nr. 1-2, pp. 9-16.
5. Vintila, M., (2008), Valori psiho-sociale în alegerea partenerului, Revista de Științe Sociale, Paradigme, Nr 2/2008, pp.17-19.
6. Vintila, M., (2008), Abordarea psiho-socială a bolilor cronice la copil, Revista de Științe Sociale, Paradigme, Nr 3/2008, pp.28-30.
7. Mona Vintilă, IngelaMarklinder, MargarethaNydahl, DalianaIstrat, Amalia Kuglis, (2009) Healthawarenessandbehaviour of theelderly: betweenneedsandreality - a comparative study, Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Universităţii de Vest, Nr.2/2009.
8. Sorin D. Vintilă, Mona Vintilă, Tania Petcovici, (2011), Academic Strategies of CreatingSpecialistsQualified in EarlyEducation, în Anale, Volumul XVI. Seria Ştiinţe Economice Timişoara. Editura Mirton, Timişoara, 2011, I.S.S.N. 1582 – 6333, p. 545 – 549.
9. Vintila, M., A newdimensionincluded in teachingeducationalsciences: healthyeatingbehavior, în Anale. Seria Stiinte Economice Timisoara, Volumul: XVIII (2012) Issue (Month): (May), Pages: 161-168.
10. Vintila, M., Istrat, D., Vintila, S., (2012) Developing of high quality coursematerialstoimproveearlyagepractitioners’ education,în Anale. Seria Stiinte Economice Timisoara, Volumul: XVIII supliment 2012, ISSN 1582 – 6333, pp 227-232.
11. Vintila, M., Vintila, S.D., (2013) The Stress of ManagingWellbeing, Anale. Seria Stiinte Economice Timisoara, Volumul XIX/2013, ISSN 1582 – 6333, pp. 773-778.
12. Mona Vintilă, Sorin D. Vintilă, ImprovingWellbeing in Adult Education(Mona Vintilă, Sorin D. Vintilă), în Anale. Seria Științe Economice Timișoara. Annals. Economic ScienceSeries. Vol. XXI/2015, ISSN 1582-6333. EdturaMirton, Timișoara, 2015 (volum sub tipar). Volum cotat B+ (Cod CNCSIS 108).
13. Mona Vintilă. The Psychological Profile of Mothers of Children with Diabetes. Basis for Support and Intervention Program. RevistaB+ 2016
CĂRŢI
1. Mona Vintilă, (2000) Curs de Sexologie, Timişoara: Editura Universităţii de Vest, 166 p.
2. Mona Vintilă, (2001) Igienă şi sănătate mentală, Ediţia a III-a, Timisoara: Editura Eurostampa.
3. Mona Vintilă, (2003) Prematuritatea. Cauze, percepţia propriei sănătăţi, relaţionarea, orientarea şcolară. Timișoara: EdituaMirton, pp. 298.
4. Mona Vintilă, (2007) Compendiu de neuropsihologie, Timișoara: Editura Universităţii de Vest, 150 p.
5. Mona Vintilă, (2007) Compendiu de neuropsihologie clinică şi psihofarmacologie aplicată, Timişoara:Editura UVT, 164 p.
CAPITOLE DE CARTE
1. Mona Vintilă, Influenţa mediului preşcolarşişcolar asupra evoluţiei copiilor născuţi prematur, în volumul Psihologia Astăzi, volum colectiv, Editura Eurobit, 1999, pp.306.
2. Mona Vintilă, Influenţa stresului intrafamilial asupra evoluţiei pe termen lung a copiilor născuţi prematur, în Psihologia Astăzi, II, Editura Eurostampa, 2001, pp.138-151.
3. Mona Vintilă, The Role of theFamilyand of theschoolenvironment on thePsychologicalDevelopment of Prematurely Born Babies, în Appunti di psicologiadell arte e dellaletteratura, QualePsicologia, 2001, 17, pp. 43-51.
4. Mona Vintilă, Affectivityandemotionfromchildhoodtoadulthood at prematurelyborninfants, în volumulPsicologiadelleartioggi, Editura Franco Angeli, Milano, 2002, pp. 274-287.
5. Mona Vintilă, Gelozia – aspecte particulare la subiecţiinăscuţi prematur, în volumul Psihologia Astăzii III, Editura Eurostampa, 2003, pp.167 – 181.
6. Mona Vintilă, Communicationalgames in couplerelationships, I processi creativi, artistici e litterari, AttidelConvegnointernazionale di psicologia, Cassino, 28-29 oct, 2005, pp. 382 – 387.
7. Mona Vintilă, HealthRelatedAttitudeSuggestibility at prematurely Born Infants, în Memoria e Suggestibilitanell’eta evolutiva. Studi e ricerche, Ed. Franco Angeli, Italia, 2005, pp. 221-229.
8. Mona Vintilă, Psihologia astăzi – corolar al activităţii Catedrei de Psihologie, în Pavel Petroman „Omul şi cărturarul în slujba lui psyche, a vieţiişi a învăţământului”, Editura Eurobit, Timişoara, 2006, pp.181-184.
9. Mona Vintilă, Susţinereaşi prezentarea unei lucrări la o manifestare ştiinţifică, în volumul colectiv Manual de tehnici şiabilităţi academice, ediţia a doua, revăzută şi adăugită, Editura Universităţii de Vest din Timişoara, 2008, pp. 255-271.
10. Mona Vintilă, Delia Vîrgă, Elaborarea şisusţinerea lucrării de licenţăşi de disertaţie, în volumul colectiv Manual de tehnici şiabilităţi academice, ediţia a doua, revăzută şi adăugită; Editura Universităţii de Vest din Timişoara, 2008, pp. 249-254.
11. Vintila, M., Vîrgă, D., Elaborarea și susținerea lucrării de licență, în Cum să elaborăm o lucrare de licenţă? Orientări teoretice şi metodologice cu exemple din psihologia sănătăţiişi psihosexologie, Editura UVT, Timişoara, 2008, pp7-11.
12. Vintila, M., Goian, C. (2010) Therapeuticcommunication: speakingthepatientsLanguage, Academic Days of Timișoara: Social SciencesToday, Cambridge ScholarsPublishing, ISBN (10):1-4438-3335-5, pp400-407.
13. Goian, C., Vintila, M., (2010) Valuesandrulestransmittedthrough verbal communication in theprofessionalhelpprocess, Academic Days of Timișoara: Social SciencesToday, Cambridge ScholarsPublishing, ISBN (10):1-4438-3335-5 pp 432-439.
14. Vintila, M. (2010), Psycho-socio-economic fraim of the Romanian migrationprocess, in Transparency, democracyand global governance. A European perspective, Timisoara: Editura Universitatii de Vest Timisoara ISBN978-973-125-316-9, pp.177-192.
15. Vintila, M. (2012) Using Reflective Seminar as a LearningMethod, International Journal of Applied Social Sciences, Nr1, Vol 1/2012, ISSN 2285 – 2263, ISSN-L 2285 – 2263, pp 79-86.
16. Vintila, M., (2013), JointEffort for EarlyChildhoodEducation: A Continuous Cooperation betweenFamilyandKindergarten, Multicultural Education:FromTheoryto Practice, EditedbyHasanArslanand Georgeta Raţă, Cambridge ScholarsPublishing, pp241-250, ISBN (10): 1-4438-4740-2, ISBN (13): 978-1-4438-4740-7.
Articole ISI
1. Voracek, M., Loibl, L. M., Swami, V., Vintila, M., Kölves, K., Sinniah, D., Pillai, S. K., Subramaniam, P., Sonneck, G., Furnham, A., &Lester, D. The Beliefs in theInheritance of RiskFactors for Suicide Scale (BIRFSS): Cross-cultural validation in Estonia, Malaysia, Romania, the UK, andthe USA. Suicide and Life-ThreateningBehavior, Vol 38, nr. 6., IDS Number: 394BS, ISSN: 0363-0234.
2. Voracek, M., Vintilă, M., Fisher, M., Yip, P., (2002), Evidence for Lack of Change in Seasonality of Suicide fromTimişCounty, Romania, Perceptual and Motor Skills, 94, 1071 – 1078.
3. Voracek, M., Vintila, M, Muranyi, D. (2007), A further test of theFinno-Ungrian Suicide Hypothesis: Correspondence of county suicide rates in Romania andpopulationproportion of ethnicHungarians. Perceptual and Motor Skills, 105, 1209-1222.
4. Voracek, M., Vintila, M., Rancans, E., Fisher, ML (2004), Anticipation of total solar eclipse and suicide incidence, PsychiatriaDanubina, 16, 157-159.
5. Bucur, V.M., Goian, C., Vintila, M. (2012) Analysis of terminologyusage for Roma peopleamong Social Workprofessionals in Romania, Social ResearchReports, Issue 22/2012, pp 5-27.
6. Boţiu, V., Vintilă, M., (1999), Developmentalandclinico-therapeuticalaspects of Salmonella infection at thenewborn, Womens’sHealth in the 2000 – fromReproductiontoMenopause, pp. 291-294.
7. Vintilă, M., Boţiu, V., (1999), Schoolcompetence of prematurelyborn children, Womens’sHealth in the 2000 – fromReproductiontoMenopause, pp. 295-298.
8. Vintilă Mona, (2001), Growthparameters at birthand in thepresent as influencingfactors of the adult healthattitude of prematurelyborninfants, Perinatology, vol1 and 2, pp. 657-661.
9. Eglīte, A., Vintila, M., Grīnfelde, A., Kantike, I., (2009), Healthy Lifestyle in theElderly'sView in Romania andLatvia, Economic Science for Rural Development Conference Proceedings; 2009, Issue 19, p97-102.
10. Goian, C., Vintilă, M., (2010), Migration as a cause of communicationproblems in adolescents, The 12th BiennialConferences of the European Association for theResearch on adolescents, Vilnius, Lithuania, May 12-15, Medimond International Proceedings, pp.161-167.
11. Vintilă, M., Goian, C., (2010), Communicationstylesandtheir impact on dimension of couplerelationshipamongadolescents, The 12th BiennialConferences of the European Association for theResearch on adolescents, Vilnius, Lithuania, May 12-15, Medimond International Proceedings, pp 209-216.
12. Goian, C., Vintila, M., Pantelie, R., Istrat, D., Kuglis, A., Communicationresourcestoimproveeatingpatterns in rural areas, Economic Science for Rural Development, Nr.21, 2010, pag.68-74, ISSN 1691-3078.
13. Vintila, M., Goian, C., Istrat, D., (2011) Comparative Analysis of Stress in Womenfrom Rural and Urban Areas, Economic Science For Rural Development: ResourcesAndEducation, Issue: 25, Pages: 245-250.
14. Vintila, M., Istrat, D., (2014), ImprovingtheSkills For TrueWellbeing of Adult EducatorsandLearners, Procedia-Social andBehavioralSciences Journal, Volume 142, pp. 610-615.
15. Mona Vintilă, Sorin D. Vintilă, Analysis of StressSources in EducationProfessionals in the University Environmentfrom Romania comparedtoother European Countries, la CESC 2015: 2nd International Conference on CommicationandEducation in Knowledge Society 5-7 November 2015, Timisoara, Romania (înaintată sub tipărire).
BDI
1. Mona Vintilă, Particularităţile de percepţie ale stării de sănătate fizică proprie la subiecţiinăscuţi prematur, în Revista de psihologie aplicată, Timişoara, Editura Eurostampa, anul 3, nr. 1 / 2000.
2. Mona Vintilă, Congresul mondial de medicină perinatală, ediţia a V-a, Barcelona, 2001, în Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Eurostampa, anul 3, nr. 4/ 2001.
3. Mona Vintilă, Menopauseand Sex-life, în Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Universităţii de Vest, 2008, nr.1-2, pp. 9-16.
4. Mona Vintilă, Monica Martin, Implicaţiileanxietăţiişi depresiei în cancerul mamar cu consecinţe asupra calităţiivieţii, în Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Universităţii de Vest, 2008, nr. 1-2, pp. 9-16.
5. Vintila, M., (2008), Valori psiho-sociale în alegerea partenerului, Revista de Științe Sociale, Paradigme, Nr 2/2008, pp.17-19.
6. Vintila, M., (2008), Abordarea psiho-socială a bolilor cronice la copil, Revista de Științe Sociale, Paradigme, Nr 3/2008, pp.28-30.
7. Mona Vintilă, IngelaMarklinder, MargarethaNydahl, DalianaIstrat, Amalia Kuglis, (2009) Healthawarenessandbehaviour of theelderly: betweenneedsandreality - a comparative study, Revista de Psihologie Aplicată, Timişoara, Editura Universităţii de Vest, Nr.2/2009.
8. Sorin D. Vintilă, Mona Vintilă, Tania Petcovici, (2011), Academic Strategies of CreatingSpecialistsQualified in EarlyEducation, în Anale, Volumul XVI. Seria Ştiinţe Economice Timişoara. Editura Mirton, Timişoara, 2011, I.S.S.N. 1582 – 6333, p. 545 – 549.
9. Vintila, M., A newdimensionincluded in teachingeducationalsciences: healthyeatingbehavior, în Anale. Seria Stiinte Economice Timisoara, Volumul: XVIII (2012) Issue (Month): (May), Pages: 161-168.
10. Vintila, M., Istrat, D., Vintila, S., (2012) Developing of high quality coursematerialstoimproveearlyagepractitioners’ education,în Anale. Seria Stiinte Economice Timisoara, Volumul: XVIII supliment 2012, ISSN 1582 – 6333, pp 227-232.
11. Vintila, M., Vintila, S.D., (2013) The Stress of ManagingWellbeing, Anale. Seria Stiinte Economice Timisoara, Volumul XIX/2013, ISSN 1582 – 6333, pp. 773-778.
12. Mona Vintilă, Sorin D. Vintilă, ImprovingWellbeing in Adult Education(Mona Vintilă, Sorin D. Vintilă), în Anale. Seria Științe Economice Timișoara. Annals. Economic ScienceSeries. Vol. XXI/2015, ISSN 1582-6333. EdturaMirton, Timișoara, 2015 (volum sub tipar). Volum cotat B+ (Cod CNCSIS 108).
13. Mona Vintilă. The Psychological Profile of Mothers of Children with Diabetes. Basis for Support and Intervention Program. RevistaB+ 2016
CĂRŢI
1. Mona Vintilă, (2000) Curs de Sexologie, Timişoara: Editura Universităţii de Vest, 166 p.
2. Mona Vintilă, (2001) Igienă şi sănătate mentală, Ediţia a III-a, Timisoara: Editura Eurostampa.
3. Mona Vintilă, (2003) Prematuritatea. Cauze, percepţia propriei sănătăţi, relaţionarea, orientarea şcolară. Timișoara: EdituaMirton, pp. 298.
4. Mona Vintilă, (2007) Compendiu de neuropsihologie, Timișoara: Editura Universităţii de Vest, 150 p.
5. Mona Vintilă, (2007) Compendiu de neuropsihologie clinică şi psihofarmacologie aplicată, Timişoara:Editura UVT, 164 p.
CAPITOLE DE CARTE
1. Mona Vintilă, Influenţa mediului preşcolarşişcolar asupra evoluţiei copiilor născuţi prematur, în volumul Psihologia Astăzi, volum colectiv, Editura Eurobit, 1999, pp.306.
2. Mona Vintilă, Influenţa stresului intrafamilial asupra evoluţiei pe termen lung a copiilor născuţi prematur, în Psihologia Astăzi, II, Editura Eurostampa, 2001, pp.138-151.
3. Mona Vintilă, The Role of theFamilyand of theschoolenvironment on thePsychologicalDevelopment of Prematurely Born Babies, în Appunti di psicologiadell arte e dellaletteratura, QualePsicologia, 2001, 17, pp. 43-51.
4. Mona Vintilă, Affectivityandemotionfromchildhoodtoadulthood at prematurelyborninfants, în volumulPsicologiadelleartioggi, Editura Franco Angeli, Milano, 2002, pp. 274-287.
5. Mona Vintilă, Gelozia – aspecte particulare la subiecţiinăscuţi prematur, în volumul Psihologia Astăzii III, Editura Eurostampa, 2003, pp.167 – 181.
6. Mona Vintilă, Communicationalgames in couplerelationships, I processi creativi, artistici e litterari, AttidelConvegnointernazionale di psicologia, Cassino, 28-29 oct, 2005, pp. 382 – 387.
7. Mona Vintilă, HealthRelatedAttitudeSuggestibility at prematurely Born Infants, în Memoria e Suggestibilitanell’eta evolutiva. Studi e ricerche, Ed. Franco Angeli, Italia, 2005, pp. 221-229.
8. Mona Vintilă, Psihologia astăzi – corolar al activităţii Catedrei de Psihologie, în Pavel Petroman „Omul şi cărturarul în slujba lui psyche, a vieţiişi a învăţământului”, Editura Eurobit, Timişoara, 2006, pp.181-184.
9. Mona Vintilă, Susţinereaşi prezentarea unei lucrări la o manifestare ştiinţifică, în volumul colectiv Manual de tehnici şiabilităţi academice, ediţia a doua, revăzută şi adăugită, Editura Universităţii de Vest din Timişoara, 2008, pp. 255-271.
10. Mona Vintilă, Delia Vîrgă, Elaborarea şisusţinerea lucrării de licenţăşi de disertaţie, în volumul colectiv Manual de tehnici şiabilităţi academice, ediţia a doua, revăzută şi adăugită; Editura Universităţii de Vest din Timişoara, 2008, pp. 249-254.
11. Vintila, M., Vîrgă, D., Elaborarea și susținerea lucrării de licență, în Cum să elaborăm o lucrare de licenţă? Orientări teoretice şi metodologice cu exemple din psihologia sănătăţiişi psihosexologie, Editura UVT, Timişoara, 2008, pp7-11.
12. Vintila, M., Goian, C. (2010) Therapeuticcommunication: speakingthepatientsLanguage, Academic Days of Timișoara: Social SciencesToday, Cambridge ScholarsPublishing, ISBN (10):1-4438-3335-5, pp400-407.
13. Goian, C., Vintila, M., (2010) Valuesandrulestransmittedthrough verbal communication in theprofessionalhelpprocess, Academic Days of Timișoara: Social SciencesToday, Cambridge ScholarsPublishing, ISBN (10):1-4438-3335-5 pp 432-439.
14. Vintila, M. (2010), Psycho-socio-economic fraim of the Romanian migrationprocess, in Transparency, democracyand global governance. A European perspective, Timisoara: Editura Universitatii de Vest Timisoara ISBN978-973-125-316-9, pp.177-192.
15. Vintila, M. (2012) Using Reflective Seminar as a LearningMethod, International Journal of Applied Social Sciences, Nr1, Vol 1/2012, ISSN 2285 – 2263, ISSN-L 2285 – 2263, pp 79-86.
16. Vintila, M., (2013), JointEffort for EarlyChildhoodEducation: A Continuous Cooperation betweenFamilyandKindergarten, Multicultural Education:FromTheoryto Practice, EditedbyHasanArslanand Georgeta Raţă, Cambridge ScholarsPublishing, pp241-250, ISBN (10): 1-4438-4740-2, ISBN (13): 978-1-4438-4740-7.
Premii
Contact
Birou: 233 (UVT)
E-mail: mona.vintila@e-uvt.ro
Birou: 233 (UVT)
E-mail: mona.vintila@e-uvt.ro