Departamentul de Științe ale Educației, UVT, vă invită să participați la cea de-a IX-a ediție a Conferinței Naționale de Cercetare în Educație (CERED), cu tema Diversitatea ca resursă în educație și în cercetarea educațională, care va avea loc la Cluj-Napoca (Universitatea Babeș-Bolyai), în perioada 5-7 octombrie 2023.
CERED este un eveniment anual, care promovează schimbul de idei bazat pe dovezi științifice provenite din cercetare, diseminarea rezultatelor cercetării educaționale, facilitarea comunicării și colaborării între cercetători, precum și între aceștia și decidenții și practicienii în domeniul educației.
CERED 2023 își propune să aducă în discuție proiectele de cercetare din domeniul educației care asigură continuitatea activităților noastre, dar, în același timp, să abordeze cu deschidere și curaj oportunitățile de diversificare a resurselor educaționale și de cercetare educațională.
Evenimentul este organizat sub egida Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE), asociație profesional-științifică membră a European Educational Research Association (EERA)
Instituțiile partenere, fondatoare ale ARCE și CERED sunt: Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara și Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE).
Conferința va avea 4 secțiuni de prezentare:
• Secțiunea 1, Evoluția în cariera didactică – de la mentoratul pentru inserția profesională la măiestria didactică;
• Secțiunea 2, Practici educaționale inovative. Dezvoltări contemporane;
• Secțiunea 3, Provocări și oportunități ale utilizării tehnologiilor digitale în educație;
• Secțiunea 4, Educația pentru dezvoltare durabilă – asigurarea calității în educație.
Termenul limită pentru înscrierea contribuțiilor este 3 septembrie 2023. Înscrierile se realizează online la adresa web: AICI
Pentru mai multe informații despre CERED 2023, vizitați site-ul web: AICI
În perioada 27-29 octombrie 2022, la Facultatea de Psihologie și Științele Educației a Universității din București, a avut loc, în format fizic, Conferința Națională de Cercetare în Educație – CERED 2022, unul dintre cele mai importante evenimente științifice dedicate cercetării în domeniul educației din România.
Conferința s-a adresat tuturor cercetătorilor din țară și din diaspora, cadrelor didactice din învățământul universitar și preuniversitar, reprezentanților societății civile, practicienilor și decidenților din domeniul educației din România, precum și studenților interesați de descoperirea noilor perspective în cercetarea educațională.
Conferința CERED 2022 a fost organizată de către Asociația Română de Cercetare în Educație (ARCE), în colaborare cu Universitatea din București, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara și Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), aflându-se în acest an la cea de-a IX-a ediție.
Tema ediției din acest an a Conferinței CERED 2022, Educația și cercetarea educațională în perioade instabile: influențe și provocări, a vizat schimbările și provocările cu care societatea și, în mod special, educația și cercetarea educațională se confruntă. Educația nu poate rămâne indiferentă la instabilitatea acestor perioade, menținând totodată echilibrul în fața schimbărilor și consecvența în mesajul transmis. CERED 2022 își propune să dezvolte un spațiu propice discuțiilor și dezbaterilor care vizează cercetarea educațională și modalitățile în care educația poate răspunde noilor provocări ale momentului.
Programul conferinței a cuprins sesiuni dedicate prezentării rezultatelor unor cercetări științifice din domeniul educației și o serie de activități pentru comunitatea cercetătorilor tineri. Organizatorii conferinței au pregătit conferințe în plen, lucrări pe secțiuni, prezentări de postere, workshop-uri tematice, mese rotunde și intervenții ale unor personalități marcante ale domeniului cercetării educaționale. Programul detaliat al conferinței poate fi accesat AICI sau pe pagina dedicată.
Detalii despre categoriile de contribuții, precum și recomandările pentru realizarea rezumatelor, pot fi accesate aici.
Conferința Națională de Cercetare în Educație – CERED este un eveniment anual care promovează schimbul de idei bazate pe dovezi științifice provenite din cercetare, diseminarea rezultatelor cercetării educaționale, facilitarea comunicării și colaborării între cercetători, precum și între aceștia și decidenții și practicienii din domeniul educației. Misiunea CERED este de a aduce împreună cercetători din România și din diaspora, favorizând crearea unei comunități profesionale puternice a specialiștilor în științele educației, în scopul creșterii vizibilității și impactului cercetării educaționale.
Mai multe detalii despre CERED 2022, precum și despre edițiile anterioare, pot fi accesate pe site-ul conferinței: http://cered.ro/.
Cercetarea în domeniul educațional și provocările societății actuale
Educational Research and Challenges of the Contemporary Society
Iași, 28-29 octombrie, 2021
Conferința Națională de Cercetare în Educație, 2021, Ediția a VII-a, Cercetarea în domeniul educațional și provocările societății actuale/ Educational Research and Challenges of the Contemporary Society, este organizată de Universitatea ”Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației, în colaborare cu Facultățile de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității din București, Universității ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Universității de Vest din Timișoara, precum și cu Unitatea de Cercetare în Educație din cadrul Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație al Ministerului Educației Naționale din România.
CERED, 2021 se desfășoară sub egida Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE).
Anul acesta, aflat încă sub riscurile de îmbolnăvire și imprevizibilitatea restricțiilor de călătorie impuse și în țara noastră de pandemia cu virusul COVID-19, ne vom întâlni doar online, în perioada 28-29 octombrie, 2021.
Adresăm cea mai călduroasă invitație de participare la CERED 2021, colegilor universitari, cercetătorilor, doctoranzilor din domeniul educației din țară, din diaspora, celor din Republica Moldova, de la universitățile din Chișinău, Bălți și IȘE Chișinău, precum și tuturor persoanelor interesate.
Tema conferinței
Cercetarea în domeniul educațional și provocările societății actuale
Scopul general al conferinței din acest an constă în reflecția, discutarea, validarea celor mai oportune piste de reorientare a cercetării în educație în acord cu noile evoluții și provocări în plan societal, inclusiv în raport cu experiența pandemică. Acest for se dorește a fi un reper pentru viitoare politici publice și de cercetare în materie de educație pe care specialiștii și cercetătorii din zona academică îl propun factorilor decidenți.
Întrebările la care se va încerca un răspuns sunt:
• În ce măsură schimbările recente în plan socio-educațional provoacă și potențează cercetarea în educație?
• Care sunt și cum pot fi regândite palierele și componentele sistemului educațional în acord cu noile presiuni sau circumstanțe?
• Cum poate fi convertită operativ cercetarea în educație în măsuri și acțiuni în plan decizional?
• Care sunt căile de eficientizare și comunicare dintre zona științifică și cea aplicativ-practică în plan educațional?
• Prin ce căi se poate cumula și valorifica plusvaloarea adusă de cunoașterea fenomenelor educaționale, generată la mai multe niveluri (cercetarea studențească, școli doctorale, centre de cercetare din universității, entități academice etc.)?
• Ce oportunități de integrare a cercetării educaționale românești în cea europeană/internațională pot fi continuate, dezvoltate, motivate?
În perioada 17-18 iulie, 2019, va avea loc a VI-a ediție a Conferinței Naționale de Cercetare în Educație (CERED VI), la Universitatea de Vest din Timișoara.
Tema conferinței este “Cercetarea în spațiul educațional european”, fiind explorată cu prioritate modalitatea în care cercetarea educațională din România poate deveni mai vizibilă și mai ancorată în cercetarea educațională care se realizează la nivel european, pentru a deveni membri ai consorțiilor, parteneriatelor și rețelelor europene și internaționale de cercetare.
Organizatori: Asociația Română de Cercetare Educațională (ARCE) și Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), Facultatea de Sociologie și Psihologie (FSP), Departamentul de Științe ale Educației (DȘE), Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic (DPPD), Centrul de Dezvoltare Academică (CDA), în colaborare cu: Universitatea din Bucureşti, Universitatea „A.I. Cuza” din Iaşi, Institutul de Științe ale Educației, Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, Institutul Român de Educație a Adulților din Timișoara și Institutul Intercultural din Timișoara.
CERED este un eveniment anual ce reunește teoreticieni și practicieni în domeniul cercetării educaționale, reprezentând un cadru de reflecție, de împărtășire de preocupări de cercetare și de rezultate ale cercetării educaționale, pentru promovarea cercetării științifice în domeniul științelor educației.
Programul preliminar al conferinței disponibil pe http://www.cered.ro/. Pentru detalii suplimentare, ne puteți contacta la +0256592-249/162/151 sau pe email cered@euvt.ro.
Pentru înscriere, vă rugăm să completați formularul disponibil la adresa http://bit.do/eQp7isau să intrați pe website-ul http://www.cered.ro/, secțiunea Înscriere.
Totodată, conferința națională din acest an este urmată de Conferința internațională L’identité européenne en question, organizată la Universitatea de Vest din Timișoara, între 18-19 iulie, în parteneriat cu Consiliul Europei și Institutul Intercultural din Timișoara. Sunteți invitați să participați deopotrivă și la această conferință, fără taxă de participare. Lucrările conferinței se vor desfășura în limbile română, engleză sau franceză, fiind axate pe identificarea celor mai eficiente și inovative modalități de a pregăti cadrele didactice, pentru a forma elevii încă de la ciclul primar, în spiritul valorilor europene, întru cimentarea identității europene. Se va dezbate, totodată, Cadrul de Referință al Competențelor pentru Cultură Democratică, elaborat de Consiliul Europei, ca referențial pentru proiectarea, implementarea și evaluarea activităților educative menite să formeze competențe și o cultură democratică micilor cetățeni.
Programul conferinței și detalii despre conferința internațională găsiți la adresa https://perev.projects.uvt.ro. Pentru participare, vă rugăm completați formularul disponibil la adresa http://bit.do/eQqj9 sau pe website-ul conferinței.
Aflată la a V-a ediție, Conferința Națională de Cercetare în Educație, CERED 2018, a avut ca principali organizatori: Institutul de Științe ale Educației și Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității din București, în colaborare cu Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației a Universității “Alexandru Ioan Cuza” din Iași și Facultatea de Sociologie și Psihologie a Universității de Vest din Timișoara.
Obiectivele CERED 2018:
• Schimb de practici și experiențe relevante în cercetarea în educație la nivel național și european;
• Configurarea ARCEd ca platformă de internaționalizare, de expertiză educațională și de asigurarea unei cât mai bune vizibilități a rezultatelor cercetării din educație;
• Creșterea implicării tinerilor cercetători în comunitatea de profil prin sprijinirea formării și dezvoltării lor profesionale.
CERED 2018 și-a propus să continue tradiția celorlalte patru ediții, aducând contribuție la înțelegerea stării actuale și promovarea cercetării științifice din domeniul științelor educației. Evenimentul din acest an a avut drept scop consolidarea și dezvoltarea comunității de cercetare în educație din România și întărirea vizibilității activităților și produselor de cercetare în context internațional. Evenimentul s-a desfășurat sub egida Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE, www.arced.ro), asociație profesional-științifică membră a European Educational Research Association (EERA).
Mai multe detalii pot fi urmărite pe site-ul: http://www.cered.ro/
Cultura cercetării educaționale în spațiul universitar
Cluj-Napoca, 22 septembrie 2017
Conferința națională de cercetare în educație se constituie ca un cadru de reflecţie, dezbateri, schimburi de opinii și de bune practici, ca forum de manifestare a expertizei științifice a specialiștilor din științele educației, reunind teoreticieni din învăţământul universitar, cercetători, precum şi factori de decizie implicaţi în elaborarea unor politici educaţionale, cu scopul identificării unor soluţii de eficientizare a activității educaționale. Evenimentul urmărește îmbunătățirea managementului cercetării, a diseminării rezultatelor cercetării și a creșterii impactului cercetărilor educaționale.
Mai multe detalii, volumele conferințelor anterioare organizate la Timișoara (prima ediție), Iași (a doua ediție) și București (a treia ediție), se găsesc la http://cered.conference.ubbcluj.ro/index.htm
Organizatori: Universitatea din București, Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației în colaborare cu Facultățile de Psihologie și Științe ale Educației de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara și Institutul de Științe ale Educației din București.
Data de desfășurare: 20 octombrie 2016, Locație: Universitatea din București.
Temele de dezbatere în cadrul celei de-a III-a Conferințe CERED se centrează pe:
1. Proiecte comune de cercetare în educație la nivel național: idei, inițiative.
2. Vizibilitatea cercetării educaționale și internaționalizarea
3. Sprijin pentru tinerii cercetători în educație: formare, dezvoltare, participare la comunitatea profesională
4. Cercetarea și formarea profesorilor
Cea de-a treia conferință CERED este sub egida Asociației Române de Cercetare în Educație (ARCE), în curs de afiliere la European Educational Research Association (EERA).
Comunicatul Conferinței Naționale de Cercetare în Educație – CERED 2016 se poate găsi aici
A II-a conferință CERED, organizată în 19-20 iunie 2015, s-a desfășurat la Universitatea ,,Al. I. Cuza” din Iași. Tema conferinței a vizat „Comunitățile de învățare în secolul 21. Provocări pentru învățământul superior”
Volumul conferinței CERED 2015 poate fi parcurs aici
Prima ediție a CERED a fost organizată la Universitatea de Vest din Timișoara în octombrie 2014 și s-a focalizat în jurul unor teme precum:
• Priorități ale cercetării educaționale: strategii de transfer către practicile profesionale din domeniu
• Politici și managementul cercetării educaționale în România
• Școlile doctorale în științele educației
• Practici, dezvoltări și inovări curriculare
• Formarea inițială și continuă a cadrelor didactice. Probleme. Soluții. Optimizare
• Învățarea de lungul întregii vieți și capitalul de competențe
• Participarea la educație a copiilor și tinerilor cu posibilități reduse etc.
Conferințele anuale de cercetare educațională sunt organizate de Departamentele de Științe ale educației de la universitățile din Consorțiul Universitaria, împreună cu Institutul de științe ale educației din București. Aceste conferințe își propun să reunească comunitatea academică națională din Științele Educației, cu scopul de a consolida cercetarea educațională, de a o face mai vizibilă și mai relevantă, de a extinde cercetările educaționale, de a le realiza mai calitativ, cu un impact mai mare.
La prima conferință CERED s-a adoptat Comunicatul privind cercetarea in domeniul Științele Educației în România.
Lucrările prezentate la conferință au fost reunite în volumul Perspective pentru cercetarea în educație , volum apărut la Editura Universitară, București (2015), sub coordonarea Prof. univ. dr. Simona Sava.
Volumul conferintei poate fi descarcat aici